KMO Marketing Congres

Vandaag was ik via Ecademy te gast op het KMO Marketing Congres in Edegem. Een zeer leuk initiatief van Peter Desmyttere trouwens, mis het niet in 2009 : 9 oktober.

Ik heb eigenlijk ongelooflijk veel free publicity gekregen. Hoe? Jan Vermeiren bracht een boeiende uiteenzetting over netwerken en vroeg om een vrijwilliger. Niemand bewoog, dus ik dacht, ik help hem een handje. Onze conversatie ging ongeveer als volgt :

Jan : “Ik ben Jan en jij?”
Bert : “Ik ben Bert. Hallo.”
Jan : “Bert, wat doe jij?”
Bert : “Jan, ik ben een lifehacker. En jij?”
Jan : “Euh, een lifehacker? Wat houdt dat precies in?”
Bert : “Ik hack mensen hun leven of met andere woorden ik help mensen om hun leven aangenamer, sneller en efficiënter in te richten, voornamelijk via shortcuts.”
Jan : “Geef eens een concreet voorbeeld…”
Bert : In 15 minuten mensen leren om 3 keer zo snel te lezen of ze leren om 100 emails te schrijven in 1 u.

Na deze korte dialoog werd duidelijk hoe je netwerken op een event makkelijk kan in de praktijk brengen mits enkele gerichte, open vragen. Hij vernoemde “lifehacking” nog een paar keren tijdens de rest van zijn presentatie. Ik dacht : Leuk! 🙂

Nadien werd lifehacking ook nog opgepikt door 2 andere sprekers, namelijk Béate Vervaecke (e-Zen) en Wim Van Rompuy (Schrijf.be). Tijdens de pauzes heb ik ook genoten van een bijzondere aantrekkingskracht van de andere deelnemers. Ik stelde mij gewoon voor als : “Hoi, ik ben de lifehacker”. Dit was voldoende om bij iedereen de nodige herkenning en interesse op te wekken. Uiteraard heb ik enkele lifehacking tips gedeeld…Ik kreeg zelfs meerdere keren de vraag of ik ook één van de sprekers was vandaag! Wow, dit is wel heel leuk! 🙂

Had jij eigenlijk al van lifehacking gehoord?

Iedereen kan trouwens gratis inschrijven voor een basis lifehacking ecourse en genieten van enkele schitterende lifehacking tips! Of liever in het Engels?

Wie er niet genoeg van kan krijgen, kan zich ook inschrijven voor één van de volgende open lifehacking cursurssen:

21 november

12 december

Omdat ik in een goede bui ben, krijg je 100 € korting als je “KMOMarketingCongres” vermeldt als promo-code en voor 15 oktober inschrijft!

Mijn lesson learned vandaag : help iemand anders en je krijgt er uit onverwachte hoek een pak voor terug!

Geniet elke dag,

Bert Verdonck
Lifehacker

One Response to KMO Marketing Congres

  1. loopflash says:

    you just got yourself a place in my bookmarks

Leave a Reply

