Parkeerboetes… een ongelijke strijd!

Heb jij ook wel eens een parkeerboete opgelopen? Tuurlijk, ik ook…

Soms gaan ons vriendelijke (ahum, heb jij er ooit al eens eentje van dichtbij gezien?) parkeerwachters (a.k.a. smurfen) écht wel ver in het uitschrijven van boetes.

Zo had ik een tijdje geleden een lunchafspraak bij een vriend. Dus ik parkeer mij klokslag 12u netjes (reglementair) in Antwerpen. Helaas geen muntstukjes bij de hand. Ik steek over, ga een winkel binnen en kom 2 (!) minuten later met muntstukjes aan de automaat. Ik kijk nog even achterom en stel vast dat er iets wappert onder mijn voorruit. Ik denk nog, ” ‘t is toch ni waar hé”, maar helaas…een parkeerboete. De parkeerwachter nergens te zien, waarschijnlijk ergens geniepig aan het lachen dat ze alweer een slachtoffer gemaakt heeft. Ik laat het er niet bij en vind haar enkele rijen verder vrolijk bijkomende boetes aan het uitschrijven.

Ik sta met mijn handen vol muntstukken, leg de situatie uit en dat ik recht heb op minstens 10 minuten alvorens boete uit te schrijven…”Mor menier, da systeem is al lang veranderd! Gij moet ierst een gratis parkeerticket halen, dat onder de voorruit leggen. Dan geld gaan wisselen en een betalend ticketje leggen. Sorry, maar ik kan er niets aan doen.” Ik geef niet op. Kan ik dan je chef bellen? “Ja, tuurlijk, doe maar, ‘t nummer staat op de boete.” Ik bel dus…”Onze kantoren zijn gesloten tussen 12 en 13u30. Gelieve op een ander moment terug te bellen…Biep”. Niets aan te doen!

Enfin, einde van het verhaal : lunch ging ook niet door, omdat ik blijkbaar de last minute afzegging gemist had in mijn mailbox!!!

Dat zijn zo van die dagen…

Geniet nog van het weekend,

Bert Verdonck

Leave a Reply

